Подпишись и будь в тренде получая подарки и бесплатные акции
Получай топовые акции

Какие красные колпаки (колпаки) на грузовиках российской системы ПВО С-400?

У тебя есть картинка? Российские ракетные системы, которые несут открытые ракеты, такие как «Бук», часто используют красные защитные чехлы поверх кончиков носа ракеты при транспортировке.

Мое предположение состоит в том, что вы смотрите на какую-то хитроумную штуковину, которая используется только для военного парада, поскольку мне неизвестны специальные приспособления, которые они используют для железнодорожного транспорта систем S-x00. В любом случае, эти вещи слишком велики для железной дороги.

Кроме того, эти негабаритные грузовики не относятся к С-400 и производятся в Беларуси

MZKT — Википедия, которая в настоящее время использует марку «Volat» для экспорта, см.

Volat homepage for their civilian range and Volat homepage for military one. The trucks are shared with a few other missile systems. Tentatively, you want this line

Catalog

which stops short of blowing the characteristic payload limitation of 22-something metric tons that most of the European roads are built for (this gives the maximally allowable truck trailer weight of 40 tons) The same weight limitation always applied to a single wheelpair on the Russian railroad, which uses broad “Imperial” gauge and now applies to all the railroad in Germany, despite using a narrower “Standard” gauge. Not necessarily the case for the rest of European railroads using the standard gauge yet.

If you are interested in lots more detail on transporting military hardware, there is lot more I wrote under

Andrei Moutchkine’s answer to Why are Russian tanks lighter and smaller than western tanks?

As far as MZKT trucks are concerned, the military ones are built to have a payload attached by a large steel beam that is hanging much higher than it is typical for a payload on their civilian line of trucks. Specifically in case of S-300, I’ve also seen plenty of “lowrider” setups attached to a bog-standard KraZ truck, a practice likely originating in Ukraine. This tells us that the payload is only oversized, but not really overweight. The S-400 was previously known as S-300PM(U)3 and seems to differ in only firmware and new missiles from earlier systems. The trucks are likely mostly same.

0

Ещё